Wednesday, October 11, 2006

Muntah!!!!

uhuk..smlm Iman muntah..muntah susu..sejarah berulang kembali..risau laaa..banyak giler..cuma this time takde plak kuaq kot hidung..mesti angin banyak nih

sbenonya dulu2 masa Iman kecik..masa lam pantang arr, Iman dah penah jadik mcm nih..muntah balik susu tuh..bknnya muak tau..memula sikit, pahtu lelama banyak n kuaq kot hidung somemore..risau giler masa tuh..kene plak ex-cikgu dtg melawat bgtau cucu dia jadik mcm tuh..bila g check doc ckp saluran apa ntah sempit (aku tatau term medical yg btol arr)..so cucu dia tuh muntah everytime makan..smpi ke beso plak tuh..d sbbkan risau yg amat sgt aku bwk Iman g jumpa paed..dia buat ultra sound scanning..tp takde pape..cuma dia ckp Iman nih banyak sgt gas lam perut..aku rasa sbb complication masa bersalin dulu (refer 1st entry)..doc ada prescribed ubat tahan muntah (aku bg kejap jek sbb bila bg ubat tuh Iman tdo lena giler..n kak ipaq aku ckp ubat tuh ngantok sket..dia pharmacist so dia tau la psl ubat2 nih haa)..semenjak dr hari tuh, mmg monitor arr Iman nyerr schedule minum susu..lebih kurang 2 jam skali jek aku bg..kalu dak Iman melalak jek aku sumbat..n tak penah miss burp kan Iman lepas menyusu..alhamdulillah lepas tuh dah ok..

nih dah jadik balik..mesti sbb tak burpkan Iman nih..aku tanya nursery pagi tadi depa ckp Iman penah jadik..lg skali aku bengang sbb tak bgtau..aku dah tanya baru nak habaq..arghhhhh....uhukkkk..risau la

updates on baju raya Iman (dlm dok risau bleh pikiaq psl baju raya lagi tuh)

  • mak tok belikan lg sepasang baju melayu
  • pak ngah belikan sepasang baju tatau..eheh
  • mak long pon belikan sepasang baju tatau

beraya sakan la si tembam tuh..

No comments: